woensdag 11 januari 2012

09-01 2012

9 Januari :

Vanmorgen was het zo ver voor Ruben begon de peuterspeelzaal weer dus om kwart over 8 in de auto en op naar school.
Het ging eigenlijk vrij goed hij was niet overdreven voorzichtig en speelde gewoon weer met alle kindjes maar het het eten en drinken ging toch zijn lampje uit en heb ik hem mee naar huis genomen.
Omdat Ruben het nog niet aan kan ga ik ook nog niet werken dus thuis aangekomen heb ik Ruben lekker op bed gelegd en heeft hij weer heerlijk geslapen. Ondertussen ben ik dus eens gaan informeren waarom ik maar niet de goede gaasjes geleverd kreeg. gelukkig zijn ze bij de TEFA zo vriendelijk en behulpzaam dat ik er al snel achter kwam dat het bij hun zusterbedrijf besteld moet worden omdat dat gaasje onder wond en stomazorg valt. Dus snel combicare gebeld en daar kreeg natuurlijk het volgende probleem ... er moet een machtiging uitgegeven worden want deze gaasjes krijg je niet meer vergoed ( als ze nu iemand van de thuiszorg dichtbij zoeken dan houden ze geld over en kunnen ze mijn gaasjes vergoeden ) Nou lekker dan muur zoveel maar Monique zou Monique niet zijn en laat zich niet zo snel uit het veld slaan en ze zelf betalen is gezien de situatie niet mogelijk. Dus maar even met Esmeralda van de kinderkliniek gebeld wat ik nu moest gaan doen. Ze nam op en het enigste wat ik zei was HELP !!... bel je zo terug riep ze en ja hoor binnen 10 min terug gebeld het hele verhaal uit gelegd en ze zei ik ga even kijken voor je ... na een half uur belde ze weer machtiging ligt daar op kantoor je kan je gaasjes gaan bestellen ... GEWELDIG !!!
Nu maar afwachten of er inderdaad ook wel weer de goede bezorgd worden.
's Middags kwam de thuiszorg dit maal iemand die redelijk ervaring had met jejunostomies en die vroeg wanneer er gedompeld was ... ehhh... nooit ... oeps dit had allang gemoeten want anders gaat het ballonnetje in de darmwand vastgroeien en zal dat operatief verholpen moeten worden.
Tuurlijk kan er ook nog wel bij... Zij is het gaan proberen maar helaas lukte het niet.
Later belde ze nog een keer op dat ze het allemaal even had na gevraagd en dat als hij vrijdag niet gedompeld kon worden dat ik dan echt naar het ziekenhuis zal moeten..slik ....
Maar goed we laten ons hoofd niet zakken en gaan maar hopen dat de andere van de thuiszorg het wel voor elkaar krijgen.

Morgen gaan we naar het ziekenhuis ( de kkk) voor Ruben zijn longen.

word vervolgd ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten