vrijdag 27 januari 2012

update !

Vanaf donderdag 19 januari is er veel gebeurt... Ruben is gelukkig maandagavond weer thuis gekomen en voelt zich weer helemaal de oude het spugen is ook haast niet meer helaas zit hij nu wel voor zeer lange periode aan de antibiotica deze is speciaal voor een snellere maagontlediging.
Moet zeggen dat het volgens mij wel helpt.

Afgelopen maandag hebben ze een nieuwe slang in Rubens "gatje"geplaatst .. Dit was voor hem wel heel vervelend en ik denk toch ook wel wat pijnlijk maar samen met de stoma verpleegkundige en dr van der Steegh ging het prima.
Voor er een nieuwe slang in ging is de Mic Key opgemeten dat is dus een heel klein slangetje.
En hierdoor kan Ruben straks weer op zijn buik slapen en heeft hij veel minder last de slang die nu uitsteekt.

het verschil is wel ernorm groot.Nadat hij opgemeten was werd hij gelijk besteld en ik heb hem 2 dagen later thuis ontvangen, wel zo makkelijk straks mag ik hem zelf ook verwisselen als ik het heb geleerd.
De Mic Key zal over wss 3 weken geplaatst gaan worden. Ik hoop zo dat hij dan nog een stukje meer vrijheid zal krijgen, gelukkig hoeft hij er neit voor opgenomen te worden en gebeurt het gewoon op de poli.
Zo zal het straks ook  makkelijker zijn om naar de basis school tegaan.

In het ziekenhuis hebben ze verder Ruben in de gaten gehouden hoe en wanneer hij ging spugen maar ja dooe de antibiotica kuur werd dat dus al snel minder. En nu thuis ook soms een beetje slijm maar meer niet.
ik heb er voor gekozen om de pomp op 50 ml per uur te zetten. In het ziekenhuis hadden ze hem zelfs op 60 ml staan. Maar ik zag aan hem dat ie zich dan toch minder prettig voelde en eigenlijk de hele dag een beetje misselijk was en op 50 ml is dat niet het geval.
Met de MDLarts een heel gesprek gehad maar ik moet samen met Ruben kijken hoe hoog de pomp staat en daar gewoon mee gaan "spelen".

Ruben is nu dus weer lekker thuis opa en oma zijn ook weer naar huis...arme mensen moesten weer een week voor de 2 pubers zorgen. Maar ik neem me petje voor hun af alles loopt gesmeerd hier als ik er niet ben...
Ruben miste vanmorgen opa en oma wel is nog even door het huis gaan zoeken waar ze nu waren. En opa heft gisterenavond geen verhaaltje gelezen hij moest het met mama doen natuurlijk lang zo leuk niet.

Ondertussen is Ruben ook weer gewogen en was wederom 5 ons aangekomen. Dus dat is ook zeer goed nieuws.

Als laatste wil ik even Nikki, Patrick, Peter, Jolanda, Jeroen en Mirjam bedanken  Jullie hebben me een top dag bezorgd. En Rick voor het terug brengen. Mark en Tanja voor het heerlijke eten.
En verder bedank ik wederom iedereen weer die zo met ons meeleeft het is goed te weten dat er zoveel mensen zijn die ruben een warm hart toe dragen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten