donderdag 15 december 2011

Vandaaag was de dag van het "gatje"in de buik zoals ruben zelf zei

Vanmorgen moesten we ons om 8 uur melden in het VUmc We werden doorverwezen naar de afdeling
Ruben ligt op 9C36.
We waren nog niet in de kamer of de Kinderchirurg kwam langs omdat hij gezien zijn leeftijd eerder op het programma was gezet dus de planning was half 10 naar de OK.
Toen kwam de narcotiseur dokter Hugo Touw binnen lopen en die kwam vertellen dat ze de operatie maandag iets anders hadden ingeschat en dat ze dus een epiduraal gingen zetten bij Ruben.
Dat gebeurt gelukkig tijdens de narcose en is een slangetje in de rug waardoor na de operatie constante pijnstilling gegeven kan worden.
Daarna kwam ook de zaalarts nog even lang die vertelde dat ze toch van te voren bloed gingen prikken gezien de astma aanval van 2 weken terug. Veel succes zei ik nog want Ruben is zeer moeilijk te prikken.
Gelukkig werd het een vingerprikje daar werden 4 buisjes uit gevuld en toen Ruben zijn mooie jas aan had mochten we  toch rond half 11 naar de OK .. Raymond liep ook mee tot de wachtkamer en ik ging mee naar de pre medicatiekamer daar mocht ik vandaag mijn groene marsmannenpak aan en kwam er een andere narcotiseuse bij die vroeg nog hoe en wat nu precies met Ruben zijn maag.
Nadat ik dus uitleg had gegeven dat het de volgende ochtend nog weleens vol kon zitten van de volgende dag zei ze dat ze toch wilde prikken omdat hij anders tijdens het spugen met een kapje kon stikken,
Op de Ok ging ze ijverig op zoek naar een ader bij Ruben ... en zei waarom hebben moeders nu toch altijd gelijk heb 1 ader en als ik die verprik heb ik niks meer dus ... toch kapje dat verliep rustig en hij sliep snel.
Toen begin het wachten tot ik weer naar de uitslaapkamer mocht en eindelijk om kwart over 1 kreeg raymond een telefoontje dat de operatie goed was verlopen en alleen het sneetje bij de navel was iets groter dan ze gepland hadden maar dat konden ze weer goed wegwerken.

om half 2 mocht ik naar de uitslaapkamer daar lag mijn hummeltje heerlijk te slapen ZONDER pleisters wat een raar gezicht zeg.. Toen hij wakker werd had hij veel pijn dus de epiduraal werd opgehoord en hij kreeg een extra iets in gespoten daarna werd hij weer rustig en ging slapen.
Omdat er een knikje in de epiduraal zat hebben ze die nog door geknipt en korter gemaakt en na zijn bedje te hebben ondergespuugd en een zetpil mortilieum te hebben gekregen mochten we eindelijk om 10 voor 5 terug naar de afdeling.
Daarnaast raymond al die tijd al te wachten... Ruben gaf aan bij het op zijn zij rollen heel veel pijn te hebben dus om 19 uur hebben ze nog een extra shot gegeven en daar hopen we dat hij naast de 2 ml per uur hij de nacht door komt.

Zijn temperatuur was wel laag 35,4 om een uur of  20 en om 22 uur was hij gelukkig al weet 36.2.
Hij slaapt nu wel heel rustig maar met :
infuus in zijn voetje
katheter
epiduraal in zijn rug
en niet te vergeten zoals Ruben dat zegt "GATJE "in mijn buik (die hij er al een paar keer heeft proberen uit te trekken)

Ik ga zo proberen ook wat slaap te pakken en morgen zal ik jullie weer op de hoogte houden over wat er allemaal met mijn hummeltje gebeurt.

liefs Monique (team stoofpeer)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten