zondag 18 december 2011

zondag 18 december 2011

Afgelopen nacht was een verschrikkelijke nacht Ruben is bijna de hele nacht wakker geweest dan was hij op zijn buik gedraaid dat deed pijn en dan zat de slang in zijn buik  in de knik dus ging de pieper weer af.
Dan had Ruben weer pijn en moest weer extra medicatie hebben.
Toen het 7 uur was was ik wel gesloopt.

Al snel kwam in de de ochtend de kinderchirurg langs en die keek even bij Ruben die nog aan infuus en voeding op 20 ml per uur stond en kwam met de opmerking je mag morgen wel naar huis ...
Naar huis zei ik .. ehhhh ... oké en weg was ze weer. Later drong tot me door dat ik de sonde nog niet had leren schoonmaken en de juist koppelstukjes voor de pomp natuurlijk niet in huis had. ik nog geen peg-verpleegkundige had gesproken en dat Ruben nog niet eens gegeten had. ik zou hem toch ook wel even willen douchen zodat ik weet wat ik dan met die sonde en zo moet gaan doen.
Dus werd de datum voor naar huis bij gesteld naar woensdag.

Later om 12 uur werd de voeding afgekoppeld en het infuus ook losgekoppeld en mocht Ruben eventjes zijn bedje uit, heel wankel liep hij rond en toen mocht hij ook zelfs eten en laat Ruben nu boffen want hij wilde graag frietjes met frikandel eten en dat stond vandaag op het menu dus groot was de verrassing toen de deksel er vanaf ging.
Na wat hapjes te hebben gegeten en toch wel erg moe te zijn van het rondje lopen is Ruben gaan slapen.
's Middags kwamen opa en oma en Jarno en Bjarne langs en zijn we met Ruben even naar het VU mc kinderstad gegaan daar loop je door heen met je mond open wat een speelgoed en dingen voor de kinderen heb je daar ( http://www.vumc.nl/afdelingen/VU-Kinderstad-VU-Huis/VUkinderstad2/ )
Ruben heeft even een half uurtje rond gekeken maar wilde met de trein spelen alleen het bukken lukte niet goed. Hij werd ook wel erg moe. Dus we zijn maar terug gegaan naar de kamer waar hij een boterhammetje met kaas kreeg.

En als klap op de vuurpijl kwam ook juf Marja (de juf van de PSZ) nog langs. Daarna was Ruben wel
heel erg moe. Maar slapen lukt niet.
Om 9 uur is hij aan gekoppeld op de hoeveelheid en snelheid zoals de pomp thuis loopt dus we gaan eens kijken wat de nacht gaat brengen.
Op naar Maandag nieuwe dag met een hoop te leren voor mama !!
Kerel je bent een grote kanjer en mama is super trots op je


liefs mama

Geen opmerkingen:

Een reactie posten